««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

««کنگاور نیوز»»

کنگاور نیوز روایت فریاد کردن دوروی یک سکه است،گم شده ی همیشه ی انسان:حقیقت

در اجلاس غیرعلنی امروز خبرگان چه گذشت؟

در اجلاس غیرعلنی امروز خبرگان چه گذشت؟

یک عضو مجلس خبرگان رهبری نشست صبح امروز اجلاسیه نهم دور چهارم مجلس خبرگان رهبری را نشستی آکنده از معیارهای اخلاقی و تقوا خواند و با اشاره به انتخاب آیت الله مهدوی کنی با 63 رای خبرگان به ریاست این مجلس گفت: به جز آیت الله مهدوی کنی، فرد دیگری کاندیدای ریاست نبود.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز سه شنبه در پایان جلسه صبح اجلاسیه نهم خبرگان که با رای گیری درباره ریاست دو سال آینده این مجلس همراه بود در گفت و گو با ایرنا افزود: این موضوع یادآور انتخاب آیت الله مشکینی به ریاست این مجلس بود که این عالم فقید نیز رقیبی در انتخابات هیات رییسه نداشت.

وی توضیح داد: آیت الله مهدوی کنی با تاخیر وارد صحن ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی شدند و آن زمانی بود که خبرنگاران در جلسه حضور نداشتند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اعلام هاشمی رفسنجانی رییس سابق مجلس خبرگان مبنی بر عدم کاندیداتوری در صورت نامزدی آیت الله مهدوی کنی اظهار داشت:‌ احتمال می رفت که آقای هاشمی برای نایب رییسی مجلس خبرگان نامزد شود اما وی در هیچ مرحله از مراحل بعدی انتخابات هیات رییسه ورود نکرد.

وی همچنین گفت:‌ آیت الله مهدوی کنی پس از کسب اکثریت آرا در جایگاه هیات رییسه حضور یافت و با تشکر از حسن اعتماد نمایندگان مجلس خبرگان، در سخنانی درباره جایگاه روحانیت ، وظایفی را که بر دوش مجلس خبرگان رهبری قرار دارد را یادآور شد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد که جلسه امروز خبرگان به عنوان زعمای ملت، به ایجاد آرامش در جامعه منجر شود و همچنانکه اعضای مجلس خبرگان الگویی از صمیمیت ، وفاق و همدلی را ارایه کردند، در جامعه نیز هر فردی در این مسیر و بر اساس تکلیف خود عمل کند.

حسینی بوشهری در پاسخ به سووالی درباره تاثیر انتخاب آیت الله مهدوی کنی بر روند کاری مجلس خبرگان رهبری نیز اظهار داشت:‌ 


اگر فضای مطلوبی که امروز در جلسه امروز شاهد بودیم تداوم یابد اعضای مجلس خبرگان به شکل بهتری خواهند توانست به رسالت و مسوولیتی که بر دوش آنها قرار دارد عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به ایراد نطق میان دستور برخی اعضای مجلس خبرگان رهبری در جلسه امروز این مجلس گفت: آقای صالحی وزیر امور خارجه نیز در خصوص خیزش امتهای اسلامی در منطقه در جمع خبرگان ملت سخنرانی کردند.

اجلاسیه نهم دور چهارم مجلس خبرگان رهبری بعدازظهر امروز و نیز روز آینده ادامه خواهد داشت و قرار است سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم به خبرگان ملت گزارش بدهد.

پنج عضو کمیته تنظیم بیانیه پایانی اجلاسیه نهم نیز روز جاری از سوی خبرگان ملت انتخاب شدند که اعضای منتخب ماموریت دارند محورهای این بیانیه را تهیه و به اطلاع اعضا برسانند و در صورت تصویب محورهای پیشنهاد شده، آنها عهده دار تدوین بیانیه پایانی خواهند بود.

ساماندهی نطق‌های قبل از دستور و نحوه انعکاس مسایل مربوط به مجلس خبرگان رهبری که بر اساس آیین نامه به هیات رییسه واگذار شده دو طرحی است که از سوی کمیسیون آیین نامه به خبرگان ملت ارایه خواهد شد تا درباره راهکار اجرایی این طرح‌ها بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

اجلاسیه نهم با صدور بیانیه پایانی به کار خود پایان خواهد داد و خبرگان ملت پس از حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و تجدید میثاق با آرمانهای امام(ره) به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهند رفت.

اجلاسیه های مجلس خبرگان رهبری هر شش ماه یکبار و انتخابات هیات رییسه این مجلس هر دو سال یکبار برگزار می شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
کنگاور خبر جمعه 20 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:33 ق.ظ http://www.kangavari.blogfa.com

سلام
حضور مجدد شما را به عرصه خبری تبریک می گوئیم .
یا علی

ممنون همشهری بزرگوار

منتظران رویت خورشید جمعه 20 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:31 ق.ظ http://khorshidehejaz59.blogfa.com/

با سلام . آدرس جدید شما ثبت شد در صورت امکان لطفا ما را لینک کنید !
ضمنا ممنون از وبلاگ مفید و ارزشمندتون
خدا خیرتون بده

انشالله تا فردا همه دوستان قدیمی و جدید لینک خواهند شد.
تشکر از حضور شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد